Friday, March 19, 2010

keKAnaKAn kERiaNGan

lawak, jambu, bebudak lagi
begitulah komen saya
bila melihat gambar
semasa di sekolah rendah
ketika bersama dengan
cikgu praktikal IPIP
abang zainurin


=ariff=azizul=hasnan=meor=radzi=arief=

ini gambar semasa darjah 5
kalau dilihat sumua sudah berubah
walaupun ada iras-iras
tetapi gambar ini
muka kematangan tiada lagi


abang zaidi dan abang zainurin

rindu rasa hendak berjumpa
tapi apakan daya
berjauhan juga


ketika darjah 6

ini semasa selepas UPSR
saya dan sahabat diberi tugasan
mengaplikasikan bakat menconteng
di dinding bangunan sekolah
dibantu oleh abang zainurin
"seni itu abstrak"
hasil kerja kami masih melekat lagi
sudah berapa kali saya datang ke sekolah
bila membaca hasil kerja tersebut
teringat semasa ingin mengecatnya
terkesima+terharu+syahdu=rindu

akhir sekali
warga pendidik

gambar ini amat bermakna
walaupun tidak semua cikgu ada
tetapi beberapa cikgu yang penting
bagi diri ini berada dalam gambar

walau apa pun
nantikan kemunculan anak didik mu
wahai cikgu
pada 2011 dan seterusnya

5 [kutuk][komen]:

GigiWangi said...

Whoaa, gambar muda-mudi..
zaman hingusan lagi..
comel doe. haha

*blog kau okey, tapi berat. haishh. susah aku nak scroll.. wey, link lah aku. hehe

azizul hakim said...

name ko pe???
bia betoi berat...
aq bukak ok je...
lptp ko kot...
probs

GigiWangi said...

betul lah berat. Ni, aku nak isi dekat shout box pun tak boleh doe. Apa benda turun2 tuh. gambar tengkorak pulak tuh. salji apa. haha

okey, nama aku fatimah ishak. bdk ks. okey, thanx. ahhaaa

MATHS 1 said...

yahahaha,,
muka sama la..
xdk beza..
kecik supa tu jgk..
lawa2

stekol said...

ye ke...
sme tp x serupa....
erm...
lain orang lain pendapat...
tenkiu kerna beri pendapat...

Post a Comment

| Top ↑ |